След успешното участие във форума "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър Ачийвмънт" -  България през месец юни т.г., студентите от ТУ-Варна за втора поредна година получиха покана за участие в есенния Пловдивски панаир. Разработките на варненските студенти с ръководител доц. д-р инж. Слава Йорданова предизвикаха голям интерес сред хилядите посетители на изложението. Щанда посети и посланикът на Руската федерация в България - Анатолий Макаров.

Две студентски учебни компании от възпитаници на специалностите "Компютърни системи и технологии" и "Софтуерни и интернет технологии" показват от 25 до 30 септември своите разработки като гости на т.нар. интерактивна „Банка за иновации“. Тази инициатива презентира на 73-я Международен технически панаир в Пловдив върхови руски технологии,  които не са показвани досега в България. „Иновационна мрежа Русия-България“ на панаира в Пловдив се осъществява в рамките на изпълнение на решението на Междуправителствената руско-българска комисия за икономическо и научно-техническо сътрудничество. Организатор е Министерството на образованието и науката на Русия, а ТУ-Варна е гост на инициативата в качеството си на партньор на един от основните участници в мрежата - Югозападният държавен университет от гр. Курск, Русия.

Първата от двете ТУ-студентски компании - The-Alliance, е в състав Ивайло Илков Попов, Валентина Огнянова Илиева, Петър Петров Йовев, Денис Айдънов Саамиев, Тодор Димитров Костадинов и Генчо Николаев Шопов, спец. КСТ.
Участниците във втората се нарекоха „Сталди“, което е съставно от техните имена: Станислав Людмилов Димитров, Александър Росенов Георгиев и Диляна Иванова Стоянова от спец. СИТ.

Учебната фирма The-Alliance предлага възможност за придобиване на реален опит на студентите при основаване, управление и закриване на фирма. Развиват се умения и качества в сферата на екипната работа, лидерството, изграждане на взаимоотношения, бизнес планиране, финансово ръководство и контрол, както и отговорност и стремеж към постигане на високо качество и удовлетвореност на клиента. Опитът, придобит при работа в тези виртуални студентски фирми (компании), е високо ценен от работодателите. Студентите получават безценен практически опит, който би им помогнал при избора на кариера и се убеждават, че предприемачеството  не е игра, а цялостно отношение към живота.
Фирма The-Alliance разработи „умен“ съд, наречен Remember IT, от типа smart home продукти и решения, за съхранение на течни и твърди продукти. Този съд разполага със сензори, които измерват наличното количество към момента и информацията се изпраща на удобно за потребителя устройство чрез wi-fi (телефон, таблет, компютър). За връзка през телефон или таблет е разработено мобилно приложение, чрез което може да се проверява наличието на продуктите по всяко едно време, независимо къде по света се намира потребителят. За персонален компютър е  създаден  и  сайт.

Учебната бизнес компания „Сталди“ предлага нова маркетингова игра, която има за цел да забавлява по интересен начин и да рекламира по необичаен път. "Освен на клиентите си, които ще рекламираме, ние предлагаме на нашите потребители, ползватели на играта, едно ново развлечение от което могат само да спечелят", споделят студентите. "Използва се едно сканиране на QR-код, който ще ви отведе до нашия уеб-сайт. Там потребителят ще намери няколко вратички, всяка една водеща по определен „маршрут”, изпълнен със загадки, изискващи само и единствено логика, нестандартно мислене и желание. Тази игра има за цел да разнообрази забързания и много често заседнал начин на живот, да се излезе навън в природата и да се впусне играчът в едно приключение, което ще го отведе до ключови и интересни места. По този начин повече хора могат да преоткрият детето в себе си, да запретнат ръкави и да се насладят на изживяването, което им се предлага и което със сигурност ще им помогне да открият нови неща за себе си и за града си, за местните търговци и красивите места в региона, до които така и не са ходили, поради една или друга причина. Съвременните HR-и и маркетинг агенции започват до голяма степен да досаждат на хората. Появиха се  бизнеси, като Escape Room’s, които се радват на голям интерес. Затова фирма „Сталди“ предоставя решение за досадните реклами и нежелания спам, заменяйки ги с нещо забавно и различно" - завършват презентацията си "Сталди".